niedziela, 30 stycznia 2011

New February '11 exposition freshly released !!!
Welcome showroom for the new artworks of Graphyphoto, Ania O, Grażyna Bartnik, Anna Halarewicz, Kasia Januszko and others!

niedziela, 23 stycznia 2011

Melodie czasu niespiesznego. Anna Masiul upcoming exhibition. 28.01.2011 Arteria Gallery, Domoteka


Opis wystawy:

Inspiracją tego malarstwa są zdarzenia dnia codziennego, sytuacje, miejsca.
To jest jedynie punkt wyjścia, gdyż celem malarstwa nie jest dokumentacja.
Na płótnie te sytuacje zmieniają się w świat równoległy, gdzie rozgrywa się gra pomiędzy kolorem i formą.
W tym świecie kolor jest emocją, wspomnieniem, nastrojem, snem, które forma dyscyplinuje, trzyma mocno ”na ziemi”.
Istotna jest również kompozycja, dążąca do abstrakcji, oraz rytm linii, który jak w muzyce, podkreśla melodię koloru.

Anna Masiul Bio:

Dyplom z malarstwa na warszawskiej ASP w pracowni profesora Krzysztofa Wachowiaka w roku 2000. Dodatkowe specjalizacje: fotografia (pod kierunkiem prof. Rosława Szaybo) oraz film animowany (pod kierunkiem prof. Daniela Szczechury).
Wkrótce po dyplomie przestaje malować. Przez kolejnych pięć lat zajmuje się grafiką komputerową i fotografią. Do malarstwa powraca wystawą w internetowej Galerii SART, pt. „Kwiaty” na przełomie roku 2005/2006. Jednak takie malarstwo szybko przestało jej wystarczać i już na początku roku 2007 ponownie w Galerii SART pokazała prace na pograniczu abstrakcji. Zwróciły one uwagę komisarza galerii Folwark Sztuki w Mszanie Dolnej, Jerzego Treita i zaowocowały wystawą tego samego roku na przełomie maja i czerwca. Od tej wystawy zaczęła się prawdziwa praca zawodowa, zamówienia i współpraca z galeriami.
Pozostałe wystawy od tego czasu:
2005 - udział w projekcie "Art for Chełmek"
2006 - udział w biennale "Ogrody", Zamek Książ
2007 - Galeria Sart "Ctrl + z"
2007 - wystawa indywidualna malarstwa w Folwarku Sztuki
2007 - Cykl 19 płócien abstrakcyjnych namalowanych na zlecenie londyńskich projektantów Metro Desing Consultants dla Ujima Housing Group. Kolekcja znajduje się w budynku Ujimy w Londynie.
2008 - wystawa indywidualna w Galerii Katarzyny Napiórkowskiej, Warszawa
2008 - wystawa zbiorowa z Grupą Piaseczno, Biblioteka Publiczna w Aninie
2008 - wystawa zbiorowa organizowana przez Galerię Artde.lu w Real Circulo Artistico w Barcelonie
Słowo kuratora:

"[...]Artystka komponuje ze znanej nam wszystkim rzeczywistości nową historię. Na każdym kolejnym płótnie urzeka stonowana gama kolorów, która ujęta jest w wibrującą kompozycję, co daje kontrastową równowagę. "Narysowane" linie pomagają odgadnąć jaki jest temat obrazu. Brak narracji zdarzenia pozwala na pierwszy rzut oka odgadnąć znak plastyczny w który zaszyfrowana jest scena, czy motyw pejzażu. Duże plamy barwne wprowadzają przestrzeń i poetyckość. Kolejne płótno to nowy pomysł na obraz, opowiadaną historię! Dlatego mogę śmiało zaryzykować za Matissem: Sztuka jest miękkim fotelem, na którym czasami dane nam jest odpocząć."
Jerzy Treit


piątek, 21 stycznia 2011

VIP Art Fair: World's First Online Art Fair Launches Its Inaugural Edition on Saturday


Yoshitomo Nara, Your Dog, 2003. Fiberglass, 74 x 60 x 101 inches, (188 x 152.4 x 256.5 cm) Edition 2/3. Courtesy
Marianne Boesky, New York.

NEW YORK, NY.- VIP Art Fair launches its inaugural edition on Saturday featuring 138 leading contemporary
art galleries from 30 countries, with more than 2,000 artists and 7,500 works of art in inventory. Works on view
at the Fair range from more than 50 pieces priced above $1 million USD to more than 100 artworks valued at
less than $5,000 USD. To date,
visitors from 126 countries around the globe have signed up to participate including Russia, China, Ghana,
Afghanistan, Uruguay, New Zealand,
and Lebanon. The Fair runs live, exclusively online at www.vipartfair.com for one-week only, from January 22
to January 30, 2011.

Co-founded by New York-based dealers James and Jane Cohan and Internet entrepreneurs Jonas and
Alessandra Almgren,
VIP Art Fair re-configures the traditional art fair model for the Internet. Similar to traditional art fairs,
VIP Art Fair is a platform for
the leading contemporary art galleries to offer works by critically acclaimed artists to their existing clients,
as well as to new audiences
worldwide. All acquisitions are arranged directly between the dealer and the collector.

Browsing the Fair is free. All visitors can experience the thrill of discovery as they travel between galleries
from diverse locations
such as Sydney, Shanghai, Cape Town, Athens, London, Reykjavik, New York and Sao Paulo. Visitors can
click from work to work
in each gallery’s virtual booth to access artworks by such established artists as Richard Prince,
Francis Bacon, Urs Fischer,
Sarah Lucas, Lucien Freud, Damien Hirst, Subodh Gupta, Hiroshi Sugimoto and Beatriz Milhazes,
and by the most exciting
emerging artists working today.

VIP Art Fair is uniquely versatile in its presentation of more than 90 monumental scale installations,
75 video/multi-media works,
360 photographs, 500 paintings, 400 sculptures and 100 drawings and works in other media. Access to
in-depth information,
presented in a variety of languages, combined with enriched viewing provides a substantive and rewarding
experience for art
collectors and enthusiasts alike. Visitors can search for an artist by name and follow a trail of the artist’s
work through the Fair.
They can also create tours of their favorite works that can easily be shared via email and social media.

As with the traditional fairs, VIP Art Fair is providing VIP Passes to more than fifty international museums
for distribution to
their curators and high-level patrons. Notable participating institutions include the Whitney Museum of
American Art,
Solomon R. Guggenheim Museum, New Museum, Los Angeles County Museum of Art (LACMA),
Whitechapel Gallery,
Art Institute of Chicago, Serpentine Gallery, Kröller-Müller Museum, Mori Art Museum, Tate
(American Patrons Group) and
the Irish Museum of Modern Art.

The Fair opens on Saturday, January 22, 2011 at 8:00 a.m. EST and concludes on Sunday,
January 30, 2011, at 7:59 a.m. EST.




poniedziałek, 17 stycznia 2011

ARKA NOWEGO, GRAŻYNA BARTNIK, Sculptures exhibition


Grażyna Bartnik:

1952 Warszawa członek ZPAP PSU

Długi staz pracy związanej z architektura a potem w latach 1990-94 studia

IPSIR UW dla zdobycia wiedzy socjologicznej a jeszcze póżniej

2002-2003 Historia Sztuki UW

Tworzę wnetrza,sztuke uzytkową jak znaki logo uzytkowe formy przestrzenne

obrazy ,reliefy,grafikę rzeżby

historia wystaw:

liczac od pierwszego wydarzenia ,które miało miejsce w 1996 konkurs

na polską butelke Coca coli (trzecie miejsce za butelke coca coli

w lajkoniku ,którą to pracę ciagle uwazam za słuszną w dorobku)

kilkanascie wystaw indywidualnych i zbiorowych

także w przestrzeniach ważnych galerii jak Pokaz Warszawa,

obecnosc na Międzynarodowych Targach Sztuki -Sztokholm 2008



O wystawie:

Jest o przestrzeni tej zewnętrznej od pracowni zaczynajac

az po kosmos ,która jest po to aby rozpoznac tę wewnętrzną

To nie my odkrywamy bezmiar to bezmiar odkrywa nas

te zacytowane z filmu Elzbieta-Złoty Wiek słowa

są istotą tworzenia i życia z tym.


O pracach:

- Projekt pomnika dla Lema
przestrzeń inspirowana opowiadaniem z Dzienników Gwiazdowych
- Wielki Kalkulator
tak pomyślana by w wersjj z użyciem materiałow takich jak
beton ,marmur,stal,szkło itp stanowić otoczenie dla figury Robota Frasobliwego
- King size dla każdego
Trzy przestrzenie ideologicznie nawiązujące do ;kultowego ; filmu
a formalnie stanowią pretekst dla zagospodarowania znaczących
przekazem obiektów jak; w przestrzeni ;

- Salon; rzeżby - Piaskowa baba,
- Przepraszam za stosy
- Kości rzucone
To miniatury prac waznych dla mnie i po częsci
zrealizowanych
W przestrzeni Sypialnia jest rzezba Bałwana tanczacego z gwiazdami
W Pracowni Luk triumfalny z krasnalami ,rzezba bałwana uwalnianego
dedykowana Michałowi Aniołowi, inne prace-moje reliefy,grafiki
- Plac zabaw dla 'dzieci' Lema
Z karuzelą z dosiadanymi gwiazdami ,bujawkami -kometami
gwiezdną ścianką wspinaczkowa ,kraterem- piaskownicą
- "Lemoniada'
to taki projekt wnętrza baru z elementami wyposażenia inspirowanymi
kosmosem

piątek, 14 stycznia 2011

Mirosław Bałka FRAGMENT video projections CSW 14.01.2011

Mirosław Bałka
FRAGMENT
video projections

Exhibition opening: 14 January 2011, 6 pm
On view until 3 April 2011
Curator: Marek Goździewski
Gallery 2

Mirosław Bałka’s work is renowned among historians, curators, critics and collectors of contemporary art. Yet it is known mainly in fragments.

The Fragment exhibition, presented by the Centre for Contemporary Art Ujazdowski Castle in Warsaw, is the first comprehensive presentation of the video works of Mirosław Bałka to be held in Poland and in the world.
Video has played a unique role in Bałka’s work. The medium has allowed the artist to infuse his sculpture work with new artistic forms, as well as images and themes that have revealed themselves to be unexpected extensions of his previous work, nevertheless giving the artist fascinating avenues to step outside his own work and consider it from new perspectives.

The Fragment exhibition presents video works that span the last twelve years of Bałka’s creative work: from the beginnings, going to back the very first, created in 1998, through his most recent work (2010), which will be put on public view for the very first time.

The exhibition includes renowned works that are counted among the classics of contemporary art, such as Winterreise (2003), composed of the films Bambi and Pond, Carrousel (2004), which was acquired in 2010 by the Tate Modern for it’s collection, as well as BlueGasEyes (2004). But lesser-known works are also on display, as are entirely new creations, notably Bottom (1999/2003), Narayama (2002), Michelangelo Buonarotti Reading (2004), Flagellare A,B,C (2009) and Apple T. (2009/2010).

Several of the works featured in Fragment have been shown previously at the Kunstsammlung Nordrhein-Westfalen K-21 in Dusseldorf (2006), the WRO Art Centre in Wrocław (2008), the University of Massachusetts in Amherst (2009) and the Modern Art Oxford, in Oxford, England (2009). The Fragment exhibition will be presented at the Akademie der Kunste in Berlin, from October to December 2011.

Parallel to the Fragment exhibition at the CCA, the Museo Reina Sofia is showing Mirosław Bałka’s Ctrl exhibition simultaneously at the Museo Reina Sofia in Madrid and at the Benedictine Abbey of Santo Domingo de Silos, in the northern Spanish province of Burgos (2010-2011).

Strategic Partner: SAMSUNG

Partners: The City of Warsaw, TEMPS D'IMAGES Festival, the European Commission

Media patrons: Gazeta Wyborcza, Aktivist, Exklusiv, Artinfo.pl, Sztuka.pl, Stolica, Elle Decoration

środa, 5 stycznia 2011

"Kwiekulik" documentary movie premiere, Kino Kultura, 4.01.2011

"KwieKulik"

premiera filmu dokumentalnego
4 stycznia (wtorek), godz. 20.00
miejsce: Kino Kultura

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, TVP Kultura i grupa producencka Centrala zapraszają na premierowy pokaz filmu dokumentalnego pod tytułem "KwieKulik" o legendarnym duecie awangardy artystycznej lat 70. i 80.

W latach 1971-1987 Zofia Kulik i Przemysław Kwiek stanowili nierozłączną parę. Po rozstaniu nadal zajmują się sztuką, ale pracują indywidualnie i swoje prace wystawiają osobno. Mieszkają na jednej posesji pod Warszawą, choć w osobnych budynkach. Oprócz cennego archiwum, złożonego z tysięcy negatywów, slajdów i filmów rejestrujących ich sztukę, Zofię i Przemysława łączy także syn Dobromierz, którego jako niemowlę włączali do radykalnych artystycznych projektów.
Kiedyś utrwalali swoje artystyczne działania kamerą, dziś zwrócony na nich obiektyw rejestruje, jak powrót do przeszłości

uruchamia dawno zapomniane emocje. W kolejnych sprzeczkach pojawiają się różnice zdań i postaw wobec sztuki i życia. Bohaterowie na nowo przeżywają peerelowską rzeczywistość. Analizując archiwalne rejestracje swych awangardowych

eksperymentów zastanawiają się nad stosunkiem do totalitarnego państwa, sztuki, rodziny i łączącej ich wówczas relacji.

scenariusz i reżyseria: Anna Zakrzewska, Joanna Turowicz
zdjęcia: Patryk Jordanowicz, Kacper Lisowski
montaż: Anna Dymek
muzyka: Tomasz Gwinciński

Film współfinansowany przez Polski Instytut Sztuki Filmowej
Producent: Centrala
Koproducent: TVP Kultura

http://www.artmuseum.pl/news.php?id=kwiekulik_pokaz_filmu

niedziela, 2 stycznia 2011

14.01.2011 Julita Malinowska "At the Sea-Side" exhibition opening.Galerie Sandhofer, Innsbruck

Bez względu na szerokość geograficzną i obszar kulturowy, woda jest niezwykle bogatym znaczeniowo symbolem. Utożsamia ona zarówno czystość i prawdomówność, jak i chaos, tajemniczość. Woda jest źródłem poznania, życia, oczyszczenia i odrodzenia, ale i śmierci. Jako żywioł pełna jest tajemnic i niebezpieczeństw. Morskie głębiny kryją w sobie niezwykłe i groźne stworzenia. Ten potencjał zła i ciemności kontrastuje z kojącym widokiem morza i relaksującym szumem jego fal. Jednak współczesny człowiek często zapomina o tej dualnej naturze wody, skupiając się na jej atrakcyjności rodem z katalogów biur podróży.

Właśnie ta beztroska i oddanie się przyjemności spędzania czasu nad morzem stała się punktem wyjścia i głównym tematem twórczości młodej polskiej malarki Julity Malinowskiej. Obrazy, składające się na wystawę pt. "At the Sea-Side" prezentowaną w Galerie Sandhofer, stanowią niejako podsumowanie dotychczasowej twórczości artystki. Płótna powstałe na przełomie czterech ostatnich lat mieszają się ze sobą i dopełniają treściowo.

Malinowska, niczym Claude Monet malujący bez końca swoje sławne nenufary, poświęciła się tematowi plaży, jako miejsca niezwykłego psychosocjologicznie. Z jednej strony jest to miejsce publiczne, w którym widać nas całych jak na dłoni. Ludzie w kostiumach kąpielowych wystawiają się na widok i krytyczne spojrzenie innych plażowiczów. Jednak upał, nastrój relaksu i zabawy sprawiają, że ludzie stopniowo skupiają się na sobie, zapominając o regułach panujących w miejskich przestrzeniach publicznych. Jak zauważa sama artystka, obecność wśród niezliczonego tłumu daje również poczucie anonimowości, co pozwala na swobodę zachowań. Tym samym plaża staje się wielką sceną, na której rozgrywa się niezliczona ilość scen rodzajowych. I to właśnie one są tematami obrazów Julity Malinowskiej.

Uwaga widza koncentruje się na bohaterach tych scen – dzieciach i dorosłych. Pochodzące z 2006 roku płótna przedstawiają tajlandzkie dzieci beztrosko bawiące się w morzu. Artystka uwieczniła je na zdjęciach dwa lata wcześniej, by potem odtwarzać i na nowo uwalniać czystą i szczerą radość, jaką emanowały. Ciemna karnacja dzieci przywodzi na myśl polinezyjskie kobiety Gauguina. Szczególnie widać to na takich płótnach jak „Gesty IV” i „Gesty V”, gdzie na wyczyszczonym jasnym tle, dominują sylwety dzieci. Ich pełne ekspresji pozy wyrażają wzajemne relacje i emocje. Emanuje z nich naturalność i brak wstydu wobec własnej nagości, które pozwalają myśleć, że tak właśnie wyglądał bezpowrotnie utracony Raj. Nagość dzieci w obrazach Malinowskiej jest czysta i pierwotna. Przywodzi na myśl antyczne umiłowanie ludzkiego ciała, jak na płótnie „By the swimming-pool” (2008) przedstawiającym nagich młodzieńców wychodzących i wskakujących do basenu.

Malinowska rejestruje również nieskrępowane okazywanie czułości na plaży. Szczególnie ciekawy jest obraz pokazujący trzy pary całujące się i zmysłowo obejmujące w wodzie. Zanurzeni do pasa, wydają się zupełnie nie pamiętać, że są obserwowani przez innych ludzi. Artystka wychwytując te sceny pokazuje, że woda ma również wydźwięk silnie erotyczny i w sposób naturalnie wiąże się z miłością fizyczną.

Pomimo że woda i plaża są bardzo ważnymi elementami obrazów Malinowskiej, to nie są malowane realistycznie. Potraktowane raczej jako scenografia, nienachlane tło, które pozwala skupić uwagę widza na ludzkich zachowaniach, ich emocjach i wzajemnych relacjach. Niebo, morze i piaszczyste plaże tworzą najczęściej jednolite, płasko położone plamy koloru. Ta prostota odrealnia malowane sceny, czyniąc z nich piękne i przyjemne dla oka kompozycje. Dzięki temu zabiegowi artystka zwodzi widza, sprawiając, że zapomina on o drugiej niebezpiecznej naturze żywiołu wody. Zamiast niepokoju odczuwamy zachwyt, patrząc na ludzi skaczącychz niewidocznego klifu do morza.

Tekst: Paulina Sadowska